Cât de des trebuie să completez aerul condiționat al mașinii mele?


Pentru a înțelege de ce aerul condiționat trebuie suplimentat în mod regulat, este util să analizăm mai întâi modul în care funcționează sistemul. Aerul condiționat auto se bazează pe circulația gazului refrigerant, care trece prin diferite etape de transformare într-un sistem închis. Acest gaz circulă prin sistem la presiune ridicată, iar rolul său este de a absorbi căldura din interiorul autovehiculului și de a o elibera în exterior, rezultând aer răcit.

Cât de des trebuie completat lichidul de răcire?

Se recomandă ca aerul condiționat al autovehiculului să fie revizuit la fiecare 1-2 ani. Aceasta este perioada standard după care nivelul lichidului de răcire poate scădea suficient încât să simțiți o diferență în performanța de răcire. Cu toate acestea, nu există un interval de timp unic – acesta depinde de mai mulți factori:

Kilometrajul anual al mașinii: este mai probabil ca mașinile conduse pe drumuri lungi să necesite revizii la sistemul de aer condiționat decât cele conduse în principal în oraș.

Stareasistemului de aer condiționat: în cazul vehiculelor mai vechi sau al celor cu scurgeri minore, aerul condiționat va pierde agent frigorific mai repede decât în cazul sistemelor noi, bine etanșate.

Simptomele deficienței lichidului de răcire

Răcirea slabă a aerului – unul dintre primele semne este că aerul condiționat nu răcește aerul atât de mult pe cât ar trebui. Dacă aerul care iese din gurile de aerisire este doar ușor rece după o setare a temperaturii scăzute, acest lucru ar putea indica o lipsă de agent frigorific.

Timp de răcire mai lung – sistemul are nevoie de mai mult timp pentru a răci interiorul autovehiculului. Chiar și după câteva minute de condus, temperatura din interiorul autovehiculului poate rămâne neplăcut de ridicată.

Zgomot de la sistemul de aer condiționat – lipsa de agent frigorific poate determina compresorul de aer condiționat să lucreze cu o sarcină mai mare, generând zgomot suplimentar. Un bâzâit sau un zăngănit caracteristic poate fi un semn al problemelor.

Geamuri aburite – pe lângă răcire, aerul condiționat acționează și ca un dezumidificator al aerului. Dacă geamurile încep să se încețoșeze în timp ce aerul condiționat funcționează, acest lucru ar putea indica o problemă a sistemului, inclusiv niveluri scăzute ale lichidului de răcire.

Cicluri scurte de pornire și oprire a compresorului – atunci când nivelul de refrigerant este scăzut, compresorul de aer condiționat poate porni și opri frecvent în cicluri scurte. Acesta este un semnal că sistemul nu poate menține presiunea corectă.

Pe scurt, pentru ca sistemul de aer condiționat al mașinii dvs. să funcționeze eficient, este o idee bună să completați nivelul de refrigerant la fiecare 1-2 ani. Întreținerea regulată nu numai că va îmbunătăți confortul condusului, dar va prelungi și durata de viață a sistemului de aer condiționat, ceea ce vă poate scuti de reparații costisitoare. Simptome precum răcire slabă, zgomot sau geamuri încețoșate pot indica necesitatea unei revizii.