• Pagina de pornire
  • Blog
  • Încărcarea aerului condiționat al mașinii de unul singur – ce ar trebui să știți?

Încărcarea aerului condiționat al mașinii de unul singur – ce ar trebui să știți?

Vara, în special pe timp de caniculă, un sistem eficient de aer condiționat în mașină este un avantaj inestimabil care are un impact direct asupra confortului călătoriei. Nu este nimic mai rău decât să conduci într-un spațiu sufocant și fierbinte. De aceea, umplerea sistemului de aer condiționat al mașinii este o parte integrantă a asigurării confortului și plăcerii de a călători.

Umplerea sistemului de climatizare al mașinii este un proces simplu pe care îl puteți efectua singur cu succes, economisind timp și bani. În prealabil, însă, este util să înțelegeți cum funcționează aerul condiționat al mașinii dvs. și de ce trebuie să fie umplut. De asemenea, vă vom oferi sfaturi despre ce veți avea nevoie pentru proces. De asemenea, vei afla când este cel mai bun moment pentru a umple aerul condiționat al mașinii tale, cât costă și ce alte reparații poți face singur.

În acest articol veți afla, printre altele:

  • cum funcționează aerul condiționat din mașina dvs. și de ce trebuie să fie completat,
  • când trebuie să faceți plinul de aer condiționat,
  • dacă merită să vă supuneți aerul condiționat unei revizii,
  • cât costă întreținerea sistemului de aer condiționat al mașinii?
  • cum să vă reparați singur aerul condiționat al mașinii,
  • de ce produse și instrumente aveți nevoie pentru a reumple aerul condiționat,

Cum funcționează aerul condiționat într-o mașină? De ce ar trebui să fie completat?

Aerul condiționat din mașină este un sistem extrem de important pentru menținerea unei temperaturi și a unei umidități confortabile în interiorul vehiculului. Acest lucru face călătoriile în zilele caniculare mai plăcute și mai relaxante. Cum funcționează mai exact acest sistem?

Procesul de aer condiționat într-o mașină se bazează pe un ciclu de refrigerare care implică patru componente principale: compresorul, condensatorul, evaporatorul și supapa de expansiune. Fiecare dintre aceste componente joacă un rol important în procesul de control al temperaturii.

Funcționarea aerului condiționat începe la compresor. Sarcina acestuia este de a comprima agentul frigorific, adică gazul utilizat în aerul condiționat auto, cel mai adesea R134a, R12 sau R1234yf. Gazul comprimat crește presiunea și temperatura agentului frigorific, pregătindu-l pentru următoarea etapă a ciclului. Apoi, agentul frigorific comprimat părăsește compresorul și trece la condensator, care este de obicei situat în partea din față a mașinii, în spatele radiatorului. Condensatorul elimină căldura din agentul frigorific gazos către mediu, în timp ce îl condensează în formă lichidă. Agentul frigorific lichid trece printr-o supapă de expansiune, care controlează fluxul de agent frigorific în evaporator. Această supapă depresurizează agentul frigorific, determinându-l să se evapore și să se răcească și mai mult. Agentul frigorific evaporat trece în evaporator. Aici, agentul frigorific se evaporă, preluând căldura din aer și reducând temperatura din interiorul cabinei. Un ventilator suflă aerul care trece prin evaporator, unde este răcit și apoi direcționat în interiorul mașinii prin orificiile de ventilație. Acest lucru asigură scăderea temperaturii din interiorul autovehiculului.

Elementul cheie responsabil pentru funcționarea aerului condiționat este agentul frigorific. Din păcate, din diverse motive, cantitatea acestui gaz poate scădea în timp. Acest lucru poate fi cauzat de scurgeri în sistem, de consumul natural al agentului frigorific sau de deteriorări minore. Atunci când se întâmplă acest lucru, lichidul refrigerant trebuie completat pentru a restabili performanța completă a aerului condiționat.

Umplerea aerului condiționat în mașină – Când ar trebui făcută?

În primul rând, este important să înțelegeți că pierderea de agent refrigerant în sistemul de aer condiționat al mașinii este un eveniment normal. O cantitate mică de uzură este un eveniment natural asociat cu utilizarea sistemului de aer condiționat și poate varia în frecvență. Pierderea unei cantități mai mari de agent frigorific poate indica o problemă, cum ar fi o scurgere în sistem. Prin urmare, este important să verificați în mod regulat nivelul de refrigerant și să reumpleți aparatul de aer condiționat al mașinii, dacă este necesar.

Frecvența de reumplere a A/C poate varia în funcție de mai multe elemente. Primul este vârsta mașinii – vehiculele mai vechi au adesea scurgeri mai mari și pot necesita realimentarea mai frecventă a aerului condiționat auto.

Un alt factor este modul și intensitatea cu care vă folosiți mașina. Dacă călătoriți frecvent la temperaturi ridicate sau folosiți aerul condiționat pentru perioade lungi de timp, este mai probabil să aveți nevoie de o revizie mai frecventă a aerului condiționat al mașinii. Este demn de remarcat faptul că utilizarea regulată a aerului condiționat poate contribui la menținerea eficienței acestuia și la prevenirea scurgerilor majore.

Pentru a determina când trebuie să suplimentați lichidul refrigerant din aerul condiționat al autovehiculului, este recomandat să verificați în mod regulat nivelul lichidului refrigerant folosind o linie cu un manometru. Atunci când este conectat la supapa de joasă presiune, veți obține o citire a presiunii pe manometru. O culoare verde înseamnă că presiunea este corectă și că sistemul nu trebuie să fie umplut cu aer condiționat.

Merită să vă reparați aerul condiționat?

Revizia aparatului de aer condiționat al mașinii dvs. nu trebuie să fie o corvoadă. Umplerea aerului condiționat sau repararea scurgerilor minore sunt sarcini ușoare pe care le puteți face singur.

În primul rând, costul service-ului pentru A/C poate fi ridicat. Centrele de service percep adesea taxe pentru manoperă, materiale și eventuale servicii suplimentare, ceea ce poate pune o presiune semnificativă pe portofelul dumneavoastră.

În al doilea rând, umplerea aerului condiționat din mașină de unul singur vă oferă flexibilitate în ceea ce privește timpul. Nu trebuie să vă faceți o programare la centrul de service, să așteptați la coadă pentru o programare sau să vă adaptați la programul de funcționare. Vă puteți ocupa singur de aerul condiționat atunci când vă convine, ceea ce este cu siguranță un mare avantaj pentru persoanele cu un program încărcat.

Un alt aspect de luat în considerare este confortul și timpul necesar pentru întregul proces. Puteți încărca singur lichidul refrigerant al A/C în aproximativ 10 minute. Dacă optați pentru un serviciu, trebuie să luați în calcul faptul că veți petrece câteva ore în trafic. De asemenea, trebuie să adăugați timpul pe care îl veți petrece în stația de service în așteptarea service-ului și timpul în care tehnicienii service-ului efectuează service-ul propriu-zis. Puteți economisi aceste ore montând singur aerul condiționat.

Umplerea aerului condiționat al mașinii dvs. nu trebuie să se facă la un centru de service, deoarece o puteți face singur. Există diverse beneficii asociate cu umplerea aerului condiționat de către dumneavoastră, cum ar fi costuri mai mici, flexibilitate mai mare și economie de timp. Puteți evita taxele de service ridicate și nu trebuie să vă adaptați la orele de funcționare ale service-ului. Umplerea proprie a aerului condiționat vă oferă control deplin asupra întregului proces și vă economisește bani și timp.

Cât costă revizia sistemului de aer condiționat al unei mașini?

Prețul reviziei sistemului de aer condiționat al mașinii poate varia în funcție de o serie de factori. În primul și în primul rând, este important modul în care alegeți să efectuați această procedură. Dacă mergeți la un service auto autorizat, vă puteți aștepta la costuri mai mari.

Dacă optați pentru un service mai puțin renumit, prețul unei reumpleri a A/C poate fi mai mic, dar acest lucru implică, de obicei, și o calitate mai scăzută a agentului frigorific utilizat. Umplerea A/C poate fi instabilă sau ineficientă, ceea ce va duce la costuri suplimentare sau la necesitatea de a repeta procesul de umplere a A/C la intervale scurte.

Dacă sunteți preocupat nu numai de un preț scăzut, ci și de calitatea agentului frigorific, cea mai bună soluție este să reîncărcați singur aparatul de aer condiționat. În acest caz, trebuie doar să cheltuiți bani pentru a cumpăra un kit adecvat de reumplere a aerului condiționat auto. Prețurile acestor kituri variază în funcție de tipul de agent frigorific.

Cum pot să alimentez singur aerul condiționat al mașinii mele?

Pentru a vă umple singur aerul condiționat, tot ce aveți nevoie este un gaz de umplere pentru aer condiționat și un furtun cu manometru. Fiecare dintre aceste produse este însoțit de o diagramă de diagnosticare și de instrucțiuni pas cu pas care vă ghidează pe parcursul procesului. Alternativ, puteți alege un kit de reumplere a aerului condiționat gata făcut, care conține tot ce aveți nevoie. Kiturile pot varia în funcție de mașină și de tipul de agent frigorific utilizat în aerul condiționat.

Odată ce ați primit pachetul, tot ce trebuie să faceți este să urmați câțiva pași simpli pentru a vă bucura de un aparat de aer condiționat funcțional:

  1. Agitați cutia de preparare și conectați-o la furtunul de încărcare. Apoi porniți motorul mașinii și aerul condiționat în modul circuit intern cu putere maximă și temperatură minimă.
  2. Conectați furtunul cu manometrul la supapa de joasă presiune, poziționând bidonul cu supapa în jos. Pentru unele modele și recolte, conectați furtunul la supapa de înaltă presiune, folosind adaptorul HP la LP.
  3. Începeți să măsurați presiunea sistemului (consultați descrierea detaliată pentru manometru):
    • culoare albă – presiunea sistemului prea scăzută (sub: 25 psi),
    • culoarea verde – presiune corectă a sistemului A/C (între 25 și 55 psi),
    • culoarea roșie – indică o presiune prea mare a sistemului (peste: 55 psi).
  4. Deschideți supapa cu ac din conducta cu manometrul și începeți încărcarea.
  5. Terminați încărcarea atunci când manometrul indică între 25 și 55 psi (interval indicat în culoarea verde pe manometru).
  6. Lăsați mașina pentru încă 20 de minute în modul descris la pasul 1.
  7. La 2 săptămâni după pașii descriși la punctul 1, se recomandă să măsurați din nou presiunea, așa cum este descris la punctul 3.

Cât timp durează revizia sistemului de aer condiționat al autovehiculului meu? Întregul proces nu ar trebui să dureze mai mult de 10 minute. Dacă doriți să scăpați de scurgerile minore înainte de a reumple aerul condiționat, trebuie să aplicați mai întâi etanșantul LeakStop.

De ce produse și instrumente am nevoie pentru a-mi umple aerul condiționat?

Să vă umpleți singur aerul condiționat din mașină este o sarcină simplă și rapidă, cu condiția să aveți produsele și instrumentele potrivite. Pentru a vă umple cu succes aerul condiționat și a vă bucura de o temperatură confortabilă în timpul călătoriei, veți avea nevoie de:

Gaz de reumplere – acesta este un agent frigorific de înlocuire care vă va permite să vă umpleți sistemul de aer condiționat în siguranță, rapid și ușor. Gazul corect este esențial pentru a vă umple aerul condiționat. Cel mai frecvent utilizat agent frigorific este R134a. Tipurile disponibile includ: R12 (pentru unele modele de mașini fabricate din 1994 până în 2016) și R1234yf (pentru mașinile fabricate din 2016 până în prezent). Verificați ce tip de gaz este recomandat pentru vehiculul dvs. înainte de a face o achiziție.

Furtunul manometru – este un instrument indispensabil pentru monitorizarea presiunii din sistemul de aer condiționat. Acesta vă permite să verificați dacă nivelul de agent frigorific este adecvat și dacă nu există probleme de presiune. Manometrul vă va ajuta, de asemenea, să monitorizați procesul de umplere a A/C. De obicei, este reutilizabil, astfel încât îl puteți folosi și în viitor, odată ce l-ați achiziționat.

O pereche de mănuși de protecție – atunci când lucrați cu aer condiționat, este important să aveți grijă de siguranța dumneavoastră personală. Purtarea mănușilor de protecție protejează împotriva posibilelor scurgeri de lichid de răcire, care pot fi neplăcute pe piele.

Broșură informativă privind modul de utilizare – instrucțiunile pas cu pas vă vor ghida de-a lungul procesului. Înainte de a utiliza produsul, este întotdeauna o idee bună să citiți instrucțiunile pentru autocondiționare specifice modelului dvs. de vehicul. Aceste instrucțiuni vor conține sfaturi specifice pentru a vă ajuta să procedați corect și să nu uitați nimic.

Puteți cumpăra toate aceste produse și instrumente online, comandând un kit gata făcut. Dacă aveți deja unele dintre ele și aveți nevoie doar de gazul pentru reumplerea aerului condiționat, îl puteți comanda ca produs separat.

Ce alte reparații puteți face singur?

Aerul condiționat din mașina dvs. este o facilitate neprețuită, în special în zilele caniculare. Reumplerea aerului condiționat cu agentul frigorific potrivit este doar unul dintre lucrurile pe care trebuie să le faceți pentru a vă bucura de răcoarea plăcută. Dacă aparatul dumneavoastră de aer condiționat are nevoie și de alte reparații, cum ar fi etanșarea sau dezumidificarea – le puteți face și dumneavoastră.

Etanșarea aparatului de aer condiționat

O scurgere poate duce la o pierdere de agent frigorific, care, la rândul său, poate duce la o scădere a performanței sistemului. Pentru scurgerile minore, utilizați un agent de etanșare a pieselor din cauciuc pentru sistemul de aer condiționat al mașinii. Etanșantul LeakStop vă permite să umpleți în mod fiabil scurgerile minore din piesele de cauciuc ale sistemului de aer condiționat. Este alternativa perfectă la reparațiile de service îndelungate și costisitoare. Utilizarea unui agent de etanșare înainte de umplerea sistemului A/C va ajuta la prevenirea scurgerii agentului frigorific din sistem.

Dacă au apărut scurgeri în părțile metalice ale sistemului, atunci trebuie utilizat un agent de etanșare a părților metalice. ProSeal este un produs care creează o etanșare dură pe metal, supape Schrader, o’rings, garnituri, condensatoare A/C, evaporatoare, ansambluri de furtunuri și conexiuni sudate. Acest lucru vă permite să eliminați în mod eficient scurgerile și să restabiliți performanța completă a sistemului dvs. de A/C.

Dezaerarea sistemului A/C

Umiditatea prezentă în sistemul A/C poate avea un impact negativ asupra performanței și eficienței acestuia. Aceasta determină formarea de acizi corozivi care pot deteriora componentele sistemului. Pentru a neutraliza acești acizi și a îmbunătăți performanța sistemului de aer condiționat, puteți utiliza dezumidificatorul de aer condiționat ProDry.

Acest produs funcționează prin absorbția umidității și transformarea acesteia în ulei sintetic. Acest ulei asigură o lubrifiere mai bună în interiorul sistemului de aer condiționat, ducând la îmbunătățirea performanțelor și a funcționării sistemului de răcire. Pentru cele mai bune rezultate, este recomandat să aplicați ProDry înainte de a aplica ProSeal. Acest lucru va elimina mai întâi umezeala din sistem, prevenind coroziunea, și apoi va etanșa eficient sistemul, eliminând posibilitatea unor scurgeri ulterioare.

Completarea cu ulei pentru aer condiționat

Uleiul joacă un rol important în menținerea unei performanțe optime a aerului condiționat, asigurând lubrifierea necesară compresorului. Dacă există scurgeri sau deteriorări în sistem, o parte din ulei se poate scurge, ducând la o reducere a cantității de ulei. Acest lucru poate cauza deteriorarea compresorului sau o scădere a eficienței acestuia. Din acest motiv, merită să utilizați Oil – ulei pentru sistemul de aer condiționat al mașinii dvs. pentru a asigura lubrifierea adecvată și pentru a proteja compresorul de uzura excesivă.

ÎNTREBĂRI FRECVENTE

  • De ce aerul condiționat trebuie să fie suplimentat?
    • Sistemul de aer condiționat al unei mașini menține o temperatură și o umiditate confortabile în interiorul vehiculului. Funcționarea sa se bazează pe ciclul de refrigerare, iar agentul frigorific este o componentă cheie a acestui ciclu. Din diverse motive, cum ar fi scurgeri minore sau scurgeri naturale, nivelul de refrigerant poate scădea, fiind necesară completarea acestuia.
  • Când ar trebui să fie reumplut aparatul de aer condiționat?
    • Ritmul în care se consumă agentul frigorific depinde de mai multe elemente, cum ar fi vechimea mașinii, cât de des este utilizată și cât de intens este folosit aerul condiționat. Este o idee bună să verificați în mod regulat nivelul de agent frigorific și să îl completați dacă este sub nivelul recomandat.
  • Merită să efectuați revizia aerului condiționat?
    • Întreținerea A/C este costisitoare și necesită mult timp. Umplerea proprie a A/C este simplă, mai ieftină și economică. Puteți economisi timp și bani și, de asemenea, aveți flexibilitatea de a stabili când și când să o faceți.
  • Cât costă să umpleți aerul condiționat al unei mașini?
    • Costul de umplere a aerului condiționat al mașinii poate varia în funcție de metoda aleasă pentru a efectua procesul. Umplerea la un centru de service poate fi mai scumpă, în timp ce umplerea dumneavoastră necesită doar achiziționarea produselor și uneltelor potrivite.
  • Cum pot să umplu singur aerul condiționat al mașinii mele?
    • Dacă doriți să umpleți singur aerul condiționat, veți avea nevoie de produse precum un gaz de umplere, un furtun cu un manometru și mănuși de protecție. Procesul de reumplere este simplu și poate fi efectuat urmând instrucțiunile furnizate împreună cu produsele achiziționate.
  • Ce alte reparații pot fi făcute de unul singur?
    • În plus față de umplerea aerului condiționat, există și alte reparații pe care le puteți face singuri. Aplicați un agent de etanșare a pieselor din cauciuc pentru a elimina scurgerile din sistem. În plus, un dezumidificator de aer condiționat poate ajuta la eliminarea umidității, iar uleiul de aer condiționat asigură lubrifierea adecvată a compresorului.

Reumplerea proprie a aerului condiționat este o modalitate ușoară și rentabilă de a vă menține confortul în timpul călătoriilor. Merită să învățați elementele de bază despre cum funcționează aerul condiționat, cât de des trebuie să îl alimentați, cât costă și procesul de alimentare cu aer condiționat a mașinii dumneavoastră. Nu uitați să folosiți produsele și instrumentele potrivite pentru a vă menține aerul condiționat în funcțiune pe tot parcursul verii.