Serviciul de internet disponibil la www.easyklima.pl este operat de Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Varșovia, 00-410, post: Varșovia POLONIA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL701111112775, capital social de: PLN 5000 ; adresa de e-mail: [email protected].
1. RECLAMAȚIE PRIVIND PRODUSUL
1.1. Baza și domeniul de aplicare a răspunderii Vânzătorului față de Client în cazul în care Produsul vândut prezintă un defect fizic sau juridic (garanție) sunt definite de legile general aplicabile, în special de Codul civil (inclusiv articolele 556-576 din Codul civil).
1.2. Vânzătorul este obligat să livreze Clientului un Produs fără defecte.
1.3. O reclamație poate fi depusă de către client:
- în scris la următoarea adresă: ul. Solec, nr. 18, sediul B21, Varșovia, 00-410;
- în format electronic prin e-mail la adresa: [email protected].
1.4. Se recomandă clientului să precizeze în descrierea reclamației: (1) informații și circumstanțe privind obiectul reclamației, în special tipul și data apariției defectului; (2) o cerere privind modul de aducere a produsului în conformitate cu Contractul de vânzare sau o declarație de reducere a prețului sau de retragere din Contractul de vânzare; și (3) datele de contact ale reclamantului – acest lucru va facilita și accelera procesarea reclamației de către vânzător. Cerințele specificate în fraza precedentă au doar forma unei recomandări și nu afectează eficacitatea reclamațiilor depuse cu omiterea descrierii recomandate a reclamației.
1.5. Vânzătorul va răspunde reclamației Clientului imediat, cel târziu în termen de 14 zile calendaristice de la data depunerii acesteia. 1.6. În cazul în care Clientul, care este un consumator, atunci când și-a exercitat drepturile de garanție, a cerut înlocuirea articolului sau înlăturarea defectului sau a făcut o declarație de reducere a prețului, precizând suma cu care urmează să fie redus prețul, iar Vânzătorul nu a răspuns la această cerere în termen de 14 zile calendaristice, se consideră că cererea a fost justificată.
1.6. Clientul care își exercită drepturile de garanție este obligat să livreze Produsul defect la adresa: ul. Solec, nr 18, sediul B21, Varșovia, 00-410. În cazul în care Clientul este un consumator, costul livrării Produsului va fi suportat de Vânzător. În cazul în care livrarea Produsului de către Clientul care este un consumator ar fi prea dificilă din cauza tipului de Produs sau a modului în care este instalat, Clientul este obligat să pună la dispoziția Vânzătorului Produsul în locul în care se află Produsul.
1.7. În conformitate cu articolul 558 § 1 din Codul civil, răspunderea Vânzătorului în garanție pentru Produs față de Clientul care nu este consumator este exclusă.
2. PROCEDURI EXTRAJUDICIARE DE RECLAMAȚII ȘI CĂI DE ATAC ȘI REGULI PRIVIND ACCESUL LA ACESTE PROCEDURI
2.1. Informații detaliate privind posibilitatea unui Client care este consumator de a utiliza procedurile extrajudiciare de tratare a plângerilor și de soluționare a reclamațiilor, precum și regulile de acces la aceste proceduri, sunt disponibile pe site-ul web al Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor la adresa: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
2.2. Există, de asemenea, un punct de contact la președintele Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor (telefon: 22 55 60 333, e-mail: [email protected] sau adresă scrisă: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varșovia), a cărui sarcină este, printre altele, de a oferi asistență consumatorilor în chestiuni privind soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum.
2.3. Consumatorul are la dispoziție următoarele exemple de proceduri extrajudiciare de reclamație și despăgubire: (1) o cerere de soluționare a litigiului la o instanță amiabilă permanentă pentru consumatori (pentru mai multe informații, a se vedea: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) o cerere de soluționare extrajudiciară a litigiilor la un inspector provincial al Inspecției Comerciale (pentru mai multe informații, a se vedea site-ul web al inspectorului cu jurisdicție asupra locului de desfășurare a activității vânzătorului); și (3) asistența unui mediator districtual (municipal) pentru consumatori sau a unei organizații sociale ale cărei sarcini statutare includ protecția consumatorilor (de exemplu, Federația Consumatorilor, Asociația Consumatorilor Polonezi). Consilierea este oferită, printre altele, prin e-mail la adresa [email protected] și la numărul de asistență telefonică pentru consumatori 801 440 220 (linia de asistență telefonică este deschisă în zilele lucrătoare, între orele 8:00 și 18:00, costul apelului conform tarifului operatorului).
2.4. O platformă de soluționare online a litigiilor dintre consumatori și comercianți la nivelul UE (platforma ODR) este disponibilă la adresa http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR este un site internet interactiv și multilingv cu un ghișeu unic pentru consumatorii și comercianții care doresc soluționarea extrajudiciară a unui litigiu privind obligațiile contractuale care decurg dintr-un contract de vânzare sau de servicii online (pentru mai multe informații, consultați site-ul internet al platformei în sine sau adresa de internet a Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
3. DREPTUL DE RETRAGERE
3.1. Un consumator care a încheiat un contract la distanță poate, în termen de 14 zile calendaristice, să se retragă din contract fără a preciza un motiv și fără a suporta costuri, cu excepția costurilor prevăzute la pct. 8.8 din Regulament. Trimiterea declarației înainte de termenul limită este suficientă pentru a-l respecta. Declarația de retragere poate fi făcută, de exemplu:
- în scris la următoarea adresă: ul. Solec, nr. 18, sediul B21, Varșovia, 00-410;
- în format electronic, prin e-mail la adresa: [email protected].
3.2. Un model de formular de retragere este inclus în anexa 2 la Legea privind drepturile consumatorilor și este disponibil în plus la punctul. 3.11. Politica de returnare și reclamații. Consumatorul poate utiliza modelul de formular, dar acest lucru nu este obligatoriu.
3.3. Perioada de retragere începe:
- pentru un contract în executarea căruia Vânzătorul livrează Produsul, fiind obligat să transfere proprietatea acestuia (de exemplu, Contract de vânzare) – de la intrarea în posesia Produsului de către consumator sau de către o terță parte indicată de acesta, alta decât transportatorul, și în cazul unui contract care: (1) implică un număr de Produse care sunt livrate separat, în loturi sau în părți – de la luarea în posesie a ultimului Produs, lot sau parte, sau (2) implică furnizarea regulată de Produse pentru o perioadă determinată – de la luarea în posesie a primului Produs;
- pentru alte contracte, de la data încheierii contractului.
3.4. În caz de retragere dintr-un contract la distanță, contractul se consideră că nu a fost încheiat.
3.5. Vânzătorul este obligat să returneze consumatorului imediat, cel târziu în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii declarației de retragere a consumatorului, toate plățile efectuate de consumator, inclusiv costurile de livrare a Produsului (cu excepția costurilor suplimentare care rezultă din metoda de livrare aleasă de consumator, alta decât cea mai ieftină metodă de livrare obișnuită disponibilă pe site-ul web). Vânzătorul rambursează plata folosind aceeași metodă de plată utilizată de consumator, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord în mod expres cu o altă metodă de rambursare care nu implică niciun cost pentru consumator. În cazul în care Vânzătorul nu s-a oferit să ridice el însuși produsul de la consumator, Vânzătorul poate reține rambursarea plății primite de la consumator până când a primit produsul înapoi sau până când consumatorul a furnizat o dovadă de returnare, oricare dintre aceste evenimente are loc mai întâi.
3.6. Consumatorul este obligat să returneze Produsul vânzătorului imediat, cel târziu în termen de 14 zile calendaristice de la data rezilierii contractului, sau să îl predea unei persoane autorizate de către vânzător să îl primească, cu excepția cazului în care vânzătorul s-a oferit să ridice el însuși produsul. Pentru a respecta termenul este suficient să trimiteți înapoi Produsul înainte de expirarea acestuia. Consumatorul poate returna Produsul la următoarea adresă: ul. Solec, nr 18, sediul B21, Varșovia, 00-410.
3.7. Consumatorul este răspunzător pentru orice diminuare a valorii Produsului care rezultă din utilizarea Produsului dincolo de ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea Produsului.
3.8. Posibilele costuri asociate retragerii consumatorului pe care acesta este obligat să le suporte:
- În cazul în care consumatorul a ales o metodă de livrare a Produsului, alta decât cea mai ieftină modalitate obișnuită de livrare disponibilă pe Site, Vânzătorul nu este obligat să ramburseze consumatorului costurile suplimentare suportate de acesta.
- Consumatorul va suporta costurile directe de returnare a produsului.
- În cazul unui Produs care este un serviciu, a cărui executare a început – la cererea expresă a consumatorului – înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul care își exercită dreptul de retragere după ce a făcut o astfel de cerere este obligat să plătească pentru prestația furnizată până la retragere. Suma care trebuie plătită se calculează proporțional cu ceea ce a fost furnizat, ținând seama de prețul sau de remunerația convenită în contract. În cazul în care prețul sau remunerația sunt excesive, baza de calcul a sumei respective este valoarea de piață a prestației.
3.9. Dreptul de retragere al consumatorului dintr-un contract la distanță nu se aplică contractelor:
- (1) de prestări de servicii, în cazul în care vânzătorul a executat integral serviciul cu acordul expres al consumatorului, care a fost informat înainte de începerea executării că, după executarea prestației de către vânzător, își va pierde dreptul de a se retrage din contract; (2) în cazul în care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile pieței financiare, asupra cărora vânzătorul nu are niciun control, și care pot apărea înainte de expirarea termenului de retragere; (3) în cazul în care obiectul prestației este un produs nerefabricat, fabricat conform specificațiilor consumatorului sau care servește la satisfacerea nevoilor individuale ale acestuia; (4) în cazul în care obiectul prestației este un produs care se deteriorează rapid sau care are un termen de valabilitate scurt; (5) în care obiectul prestației este un Produs furnizat într-un ambalaj sigilat care nu poate fi returnat după deschidere din motive de sănătate sau de igienă, dacă ambalajul a fost deschis după livrare; (6) în care obiectul prestației este reprezentat de Produse care, după livrare, datorită naturii lor, sunt combinate în mod inseparabil cu alte lucruri; (7) în care obiectul prestației sunt băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit la încheierea contractului de vânzare, a căror livrare poate avea loc numai după 30 de zile și a căror valoare depinde de fluctuațiile de pe piață asupra cărora vânzătorul nu are niciun control; (8) în care consumatorul a solicitat în mod expres ca vânzătorul să se deplaseze la el în scopul efectuării unei reparații sau a unei întrețineri urgente; dacă vânzătorul furnizează alte servicii suplimentare decât cele solicitate de consumator sau livrează produse, altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparației sau a întreținerii, consumatorul are dreptul de a denunța contractul în ceea ce privește serviciile sau produsele suplimentare; (9) în cazul în care obiectul livrării este o înregistrare sonoră sau vizuală sau un program informatic furnizat în ambalaj sigilat, dacă ambalajul este deschis după livrare; (10) pentru furnizarea de ziare, publicații periodice sau reviste, cu excepția contractelor de abonament; (11) încheiate prin licitație publică; (12) pentru furnizarea de cazare, alta decât cea în scop rezidențial, transportul de bunuri, închirierea de mașini, catering, servicii legate de petrecerea timpului liber, divertisment, evenimente sportive sau culturale, dacă în contract se specifică data sau perioada de prestare a serviciului; (13) pentru furnizarea de conținut digital care nu este înregistrat pe un suport tangibil, dacă executarea a început cu consimțământul expres al consumatorului înainte de sfârșitul perioadei de retragere și după ce vânzătorul a informat consumatorul cu privire la pierderea dreptului de retragere.
3.10. Dispozițiile cuprinse în prezenta secțiune 8 din Termeni și Condiții referitoare la consumator se aplică începând cu 1 ianuarie 2021 și pentru contractele încheiate începând cu această dată și Clientului sau Clientului care este o persoană fizică ce încheie un contract direct legat de activitatea sa comercială, dacă din conținutul contractului respectiv rezultă că acesta nu are un caracter profesional pentru persoana respectivă, care rezultă în special din obiectul activității sale comerciale, pus la dispoziție pe baza dispozițiilor privind Registrul central și informațiile privind activitatea comercială.
3.11. Model de formular de retragere
(acest formular trebuie completat și returnat numai dacă doriți să vă retrageți din contract)
- Adresă:
Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410
[email protected]
- Prin prezenta, eu/noi(*) notific(*) retragerea mea/noastră din contractul de vânzare a următoarelor bunuri(*) contractul de furnizare a următoarelor bunuri(*) contractul de prestare a următoarelor bunuri(*) contractul de prestare a următoarelor bunuri(*)/contractul de prestare a următoarelor servicii(*)
- Data încheierii contractului(*)/recepției(*)
- Numele consumatorului (consumatorilor)
- Adresa consumatorului (consumatorilor)
- Semnătura consumatorului (consumatorilor) (numai în cazul în care formularul este trimis pe hârtie)
- Data
(*) A se șterge după caz.